فرصت‌سوزي تاريخي در ديدار اقتصاددانان با رئيس جمهور منتخب

۱۶ بازديد

در يك يادداشت ، يك اقتصاددان چهار راه براي برون رفت از اقتصاد فعلي پيشنهاد كرده است. به گزارش تيتر نيوز ، محمدرضايي پور خاطرنشان كرد: پنجشنبه گذشته ، چند اقتصاددان و استاد دانشگاه جلسه اي با رئيس جمهور منتخب درباره مشكلات اقتصادي كشور برگزار كردند. در شرايطي كه كشور مجاز به انتقاد از نمايش …

فرصت‌سوزي تاريخي در ديدار اقتصاددانان با رئيس جمهور منتخب https://titr-news.ir/2021/07/فرصت‌سوزي-تاريخي-در-ديدار-اقتصاددانا/ تيتر نيوز Tue, 20 Jul 2021 12:58:42 0000 اقتصادي https://titr-news.ir/2021/07/فرصت‌سوزي-تاريخي-در-ديدار-اقتصاددانا/ در يك يادداشت ، يك اقتصاددان چهار راه براي برون رفت از اقتصاد فعلي پيشنهاد كرده است. به گزارش تيتر نيوز ، محمدرضايي پور خاطرنشان كرد: پنجشنبه گذشته ، چند اقتصاددان و استاد دانشگاه جلسه اي با رئيس جمهور منتخب درباره مشكلات اقتصادي كشور برگزار كردند. در شرايطي كه كشور مجاز به انتقاد از نمايش …

در يك يادداشت ، يك اقتصاددان چهار راه براي برون رفت از اقتصاد فعلي پيشنهاد كرده است.

به گزارش تيتر نيوز ، محمدرضايي پور خاطرنشان كرد: پنجشنبه گذشته ، چند اقتصاددان و استاد دانشگاه جلسه اي با رئيس جمهور منتخب درباره مشكلات اقتصادي كشور برگزار كردند. در شرايطي كه كشور مجاز به انتقاد از نمايش به شيوه اي ايمن و مناسب نيست ، اميد است كه به دعوت آقاي رئيسي از سوي اين افراد ، فضاي انتقادي ايجاد شود. اما در كمال تعجب ، تحليل محتواي سخنراني اين معلمان كه از 40 سال گذشته در هيئت هاي اجرايي و تصميم گيري حضور داشته اند ، نشان مي دهد كه اين معلمان در اين جلسه غيرعمدي يا عمدي بوده اند. اين به جاي تمركز بر مشكلات اصلي سيستم اقتصادي و سياسي موجود در كشور ، پراكندگي ، تفرقه و يكپارچگي است. برخي از آنها دل شكسته بودند و هيچ راهي را راه حل نمي ديدند ، و برخي نسخه سوسياليستي-پوپوليستي داشتند كه داراي ابزار پولشويي بود. با اين حال ، بيشتر اين اساتيد از نظر اقتصادي و همچنين روش اقتصادي در سطح متوسط ​​يا بالايي از تسلط بر علوم پوزيتيويستي و هنجاري هستند. آنها همچنين به طور كلي در نحوه ارائه دوره زماني محدود تبحر دارند. بنابراين ، با توجه به دانش من در مورد تحقيق و كنترل برخي از اين معلمان در مورد مسائل ايران ، متوجه مي شوم كه نحوه ارائه مسائل آنها كمتر مسئوليت پذير و غيرمسئولانه است.

به اندازه كافي عجيب ، آقاي رئيسي خود او را دعوت كرد ، اما با اين وجود اكثر اين افراد پاسخ مسالمت آميز و سياسي دادند. در حالي كه همه كارشناسان اقتصاد سياسي ايران مي دانند كه در اين برهه تاريخي ، كشور بايد در بيان موضوعات برهنه ظاهر شود. چنين لحظه اي تاريخي ممكن است براي ايجاد گفتمان درباره مشكلات اقتصادي كشور به وجود نيايد. بنابراين ، به تعبيري فروتنانه ، زمان خاصي است كه در آينده بر اساس استدلال اخلاقي و رواني محكوم مي شود.
البته ، به نظر من ، من جوانترين شاگرد اين معلمان هستم ، در اين زمان محدود و امن ، محلي براي طرح اين موضوع از نظر آقاي رئيسي است. جناب آقاي رئيسي! يك مشكل عمده در سيستم اقتصادي ايران ، فقدان يك دولت هماهنگ و يكپارچه (منتخب و منصوب) براي پايه ريزي رشد و توسعه اقتصادي بر اساس تجربه و دانش بين المللي (به جاي رويكرد اقتصاد مخالف) است. شايان ذكر است كه حداقل يك دهه پيش ، برخي از تصميم گيرندگان كشور الهيات اقتصاد مقاومتي را دنبال مي كردند ، و تعدادي بدون ابزار راهي را كه در دنياي مدرن زندگي مي كردند ، دنبال كردند. به ناچار ، اين درگيري ذهني و عاطفي منجر به افزايش مشكلات و هزينه ها شده است. اكنون ، آقا ، اگر اين مسئله را قبول داريد ، مي توانيد در نقش لابي گر و سازش مورد توافق دولت تدابير را براي حل مشكل فوق تسهيل كنيد. حداقل اين كاري است كه رهبران عالي چين در دهه 1980 انجام دادند. در اين باره ، و آزمايش شما در ايجاد اراده اي مستقل و مبتني بر علم براي حل مشكلات سيستم اقتصادي ايران ، حداقل در سال اول دولت ، يعني تا سپتامبر 1401 ، هيئت مديره اجماع لازم را در مورد چهار استراتژي زير ارائه مي دهد:
اولين استراتژي امنيت محيط زيست و محيط مناسب براي تأمين مالي خارجي و داخلي براي دستيابي به نرخ رشد مناسب است و مهمترين وظيفه در راستاي اين استراتژي دستيابي به توافقات بلند مدت با … ايالات متحده در برجام است. سيستم.
استراتژي دوم ، بهبود فضاي كسب و كار از طريق فعاليت هاي توليد محور است. كار در راستاي اين استراتژي در سال اول دولت براي از بين بردن بوروكراسي هاي مخل ، مخل و ​​فاسد با ايجاد يك دولت الكترونيكي تمام عيار و يك پروژه واحد پنجره است. در اين باره و به دليل مخالفت بوروكراسي ، مي توان بيشتر ساختمانهاي دولتي را فروخت تا 70٪ كارگران را متقاعد كند و اجازه دهد آنها از دولت خارج شوند.
استراتژي سوم كنترل بودجه هاي جاري و درآمد و هزينه هاي دولت است. كار در راستاي اين استراتژي در سال اول دولت مي تواند رويكردي براي هزينه هاي جاري در بودجه 1401 و استفاده حداكثري از درآمد براي ماليات با ترغيب ماليات دهندگان صعب العبور به پرداخت ماليات باشد.
چهارمين استراتژي آزادسازي تدريجي هزينه حامل هاي انرژي است. كار مربوط به تأثيرات منفي اين استراتژي مي تواند پرداخت كمك انرژي به طبقه متوسط ​​پايين كشور باشد.
به طور كلي ، اگر دولت شما در اجراي وظايف مطابق با سه استراتژي ذكر شده در بالا موفق باشد ، اين توانايي شما را در ايجاد اجماع نشان مي دهد و در سطح تصميم گيرندگان مديريت ، فرم علمي توسعه را مي پذيرند. در اين صورت مي توان با طراحي نقشه راه و يك صنعت متمركز بر توسعه ، به رشد دو رقمي در طي دهه آينده دست يافت. بله آقاي رئيسي ، طبق نظر بيشتر متخصصان در اين كشور امكان افزايش دو برابري وجود دارد ، اما نشان دادن تمايل دنياي تجربه و علم ضروري است ، تا آنجا كه حرف من اين نيست كه يك سيستم اقتصاد مقاومتي خواهد بود ، اما اوضاع بدتر خواهد شد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.